E-õppe statistika 2024
Lehti Pilt, haridustehnoloogia peaspetsialist
E-kursused
E-kursused on õppeained või täienduskoolitusprogrammid, mis toimuvad põim- või veebiõppena. Tartu Ülikool kasutab veebipõhise õpikeskkonnana TÜ keskset Moodle’i keskkonda (https://moodle.ut.ee/). Arvutiteaduse instituut ning matemaatika ja statistika instituut kasutavad lisaks Moodle’ile ka vikit, vt http://courses.cs.ut.ee ja https://courses.ms.ut.ee. E-kursuste arv on ülikoolis igal aastal pidevalt suurenenud (Joonis 1).
Joonis 1. E-kursuste arvu kasv Tartu Ülikoolis 2010-2024
2024. aasta lõpuks oli TÜ Moodle’is kokku 10 555 kursust. Kõik need kursused ei pruugi veel kasutamiseks valmis olla. Samuti sisaldab statistika kursusi, mida enam aktiivselt ei kasutata, samade õppeainete eraldi e-kursusi rühmadele või muid koopiakursusi. Kursuste arv 2024. aasta lõpu seisuga valdkondade kaupa on toodud joonisel 2.
Joonis 2. Moodle’i kursuste arv valdkondade kaupa (31.12.2024. aasta seisuga)
Valdkondade alamüksuste viie viimase aasta Moodle’i kursuste arvust annab ülevaate tabel 1. Positiivne on see, et 2023. ja 2024. aastal on õppimis- ja õpetamiskeskuse algatusel osades üksustes tegeletud aktiivselt digikoristusega, mis väljendub nende kursuste arvu väikses kasvus või isegi languses (nt Johan Skytte poliitikauuringute instituut).
Tabel 1. Moodle’i kursuste arv valdkondade alamüksustes 2020-2024.
Valdkonna alamüksus | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2025 |
Humanitaarteaduste ja kunstide valdkonna dekanaat | 39 | 38 | 39 | 42 | 43 |
Ajaloo ja arheoloogia instituut | 179 | 208 | 217 | 237 | 255 |
Eesti ja üldkeeleteaduse instituut | 325 | 367 | 396 | 436 | 429 |
Filosoofia ja semiootika instituut | 237 | 268 | 299 | 324 | 327 |
Kultuuriteaduste instituut | 230 | 252 | 276 | 286 | 284 |
Maailma keelte ja kultuuride instituut | 878 | 950 | 1009 | 1057 | 1033 |
Usuteaduskond | 151 | 176 | 197 | 211 | 225 |
Viljandi kultuuriakadeemia | 532 | 643 | 694 | 723 | 778 |
Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond kokku | 2571 | 2902 | 3127 | 3316 | 3374 |
Sotsiaalteaduste valdkonna dekanaat | 19 | 20 | 14 | 15 | 16 |
Haridusteaduste instituut | 666 | 710 | 743 | 751 | 756 |
Johan Skytte poliitikauuringute instituut | 257 | 273 | 298 | 318 | 287 |
Majandusteaduskond | 400 | 423 | 453 | 485 | 491 |
Psühholoogia instituut | 185 | 204 | 230 | 261 | 269 |
Õigusteaduskond | 425 | 447 | 467 | 484 | 491 |
Ühiskonnateaduste instituut | 640 | 662 | 658 | 687 | 701 |
Narva kolledž | 602 | 668 | 707 | 738 | 730 |
Pärnu kolledž | 441 | 404 | 473 | 519 | 554 |
Sotsiaalteaduste valdkond kokku | 3635 | 3821 | 4043 | 4258 | 4295 |
Loodus- ja täppisteaduste valdkonna dekanaat | 13 | 13 | 16 | 16 | 15 |
Arvutiteaduse instituut | 242 | 273 | 297 | 319 | 327 |
Eesti mereinstituut | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 |
Füüsika instituut | 250 | 260 | 272 | 279 | 277 |
Keemia instituut | 173 | 181 | 190 | 197 | 199 |
Matemaatika ja statistika instituut | 140 | 168 | 180 | 198 | 209 |
Molekulaar- ja rakubioloogia instituut | 94 | 96 | 100 | 100 | 100 |
Tehnoloogiainstituut | 87 | 95 | 102 | 116 | 125 |
Ökoloogia ja maateaduste instituut | 293 | 326 | 347 | 370 | 381 |
Tartu observatoorium | 14 | 22 | 24 | 24 | 26 |
Genoomika instituut | 1 | 1 | 2 | 6 | |
Loodus- ja täppisteaduste valdkond kokku | 1307 | 1443 | 1531 | 1624 | 1667 |
Meditsiiniteaduste valdkonna dekanaat | 37 | 54 | 59 | 65 | 68 |
Bio- ja siirdemeditsiooni instituut | 127 | 138 | 144 | 140 | 140 |
Farmaatsia instituut | 78 | 79 | 81 | 85 | 78 |
Hambaarstiteaduse instituut | 46 | 48 | 49 | 51 | 55 |
Kliinilise meditsiini instituut | 202 | 226 | 242 | 236 | 230 |
Peremeditsiini ja rahvatervishoiu instituut | 113 | 112 | 116 | 120 | 119 |
Sporditeaduste ja füsioteraapia instituut | 142 | 159 | 173 | 182 | 207 |
Meditsiiniteaduste valdkond kokku | 745 | 816 | 864 | 879 | 897 |
Moodle’i kasutajate arv
TÜ kesksesse Moodle’isse sisenemine toimub ülikooli arvutivõrgu kasutajatunnuse ja parooliga. Kasutajaid oli Moodle’is 2024. aasta lõpu seisuga 70 607. Neist sisenes Moodle’isse ülikooli kontoga 26 301 ning täiendusõppe tarbeks on loodud Moodle’i lokaalsed kasutajakontod 44 226 õppijale. Ainult õppija rollis oli Moodle’is 54 566, õppejõu rollis 6547 (436 võrra rohkem kui 2023. aastal) ning tuutori rollis 1229 inimest.
Põim- ja veebiõppe kasutamine õppetöös
Vastavalt ÕISi statistikale oli ülikoolis 2024. aastal 5288 põim- või veebiõppe tunnusega tasemeõppe versiooni (vt tabel 2), mis moodustasid kõikidest versioonidest 79 % (1 % langust võrreldes 2023. aastaga). Neist oli veebiõppe tunnusega 5,7% ning põimõppe tunnusega 94,3% õppeainete versioonidest. Statistika aluseks on ÕISis versioonidejuures olev tunnus „põimõpe“ või „veebiõpe“.
Tabel 2. Veebi- ja põimõppe tunnusega tasemeõppe versioonide arv 2024. aastal (2023/24. õa kevadsemestril ja 2024/25. õa sügissemestril) valdkondade ja nende alamüksuste lõikes (aluseks on võetud sellised ainekavad, millele oli vähemalt üks registreerunu).
Õppeaine valdkond | Õppeaine instituut | Põimõppe versioonid | Veebiõppe versioonid | Põim- ja veebiõppe versioonid kokku | Versioonide arv kokku | Põim-ja veebiõppe versioonide osakaal |
HV | 1 | 1 | 2 | 50% | ||
ajaloo ja arheoloogia instituut | 135 | 9 | 144 | 192 | 75% | |
eesti ja üldkeeleteaduse instituut | 158 | 18 | 176 | 235 | 75% | |
filosoofia ja semiootika instituut | 138 | 7 | 145 | 179 | 81% | |
humanitaarteaduste ja kunstide valdkonna dekanaat | 9 | 2 | 11 | 11 | 100% | |
kultuuriteaduste instituut | 167 | 3 | 170 | 200 | 85% | |
maailma keelte ja kultuuride kolledž | 438 | 35 | 473 | 540 | 88% | |
usuteaduskond | 117 | 5 | 122 | 139 | 88% | |
Viljandi kultuuriakadeemia | 444 | 25 | 469 | 927 | 51% | |
HV kokku | 1607 | 104 | 1711 | 2425 | 71% | |
SV | 1 | 1 | 1 | 100% | ||
haridusteaduste instituut | 430 | 22 | 452 | 486 | 93% | |
Johan Skytte poliitikauuringute instituut | 108 | 3 | 111 | 131 | 85% | |
majandusteaduskond | 247 | 18 | 265 | 287 | 92% | |
Narva kolledž | 264 | 15 | 279 | 323 | 86% | |
õigusteaduskond | 283 | 18 | 301 | 327 | 92% | |
Pärnu kolledž | 276 | 16 | 292 | 296 | 99% | |
psühholoogia instituut | 100 | 5 | 105 | 121 | 87% | |
sotsiaalteaduste valdkonna dekanaat | 8 | 8 | 9 | 89% | ||
ühiskonnateaduste instituut | 167 | 12 | 179 | 220 | 81% | |
SV kokku | 1884 | 109 | 1993 | 2201 | 91% | |
MV | 19 | 19 | 27 | 70% | ||
bio- ja siirdemeditsiini instituut | 122 | 5 | 127 | 144 | 88% | |
kliinilise meditsiini instituut | 95 | 6 | 101 | 137 | 74% | |
farmaatsia instituut | 50 | 7 | 57 | 66 | 86% | |
meditsiiniteaduste valdkonna dekanaat | 11 | 11 | 19 | 58% | ||
peremeditsiini ja rahvatervishoiu instituut | 93 | 6 | 99 | 102 | 97% | |
sporditeaduste ja füsioteraapia instituut | 126 | 10 | 136 | 150 | 91% | |
hambaarstiteaduse instituut | 47 | 8 | 55 | 57 | 96% | |
MV kokku | 563 | 42 | 605 | 702 | 86% | |
LT | 1 | 1 | 1 | 100% | ||
arvutiteaduse instituut | 170 | 29 | 199 | 256 | 78% | |
bioinseneeria instituut | 24 | 24 | 33 | 73% | ||
füüsika instituut | 121 | 4 | 125 | 179 | 70% | |
genoomika instituut | 2 | 2 | 4 | 50% | ||
keemia instituut | 116 | 2 | 118 | 151 | 78% | |
loodus- ja täppisteaduste valdkonna dekanaat | 2 | 2 | 6 | 33% | ||
Eesti mereinstituut | 0 | 4 | 0% | |||
molekulaar- ja rakubioloogia instituut | 74 | 2 | 76 | 116 | 66% | |
matemaatika ja statistika instituut | 119 | 3 | 122 | 155 | 79% | |
ökoloogia ja maateaduste instituut | 218 | 9 | 227 | 332 | 68% | |
tehnoloogiainstituut | 59 | 59 | 101 | 58% | ||
Tartu observatoorium | 20 | 20 | 29 | 69% | ||
LT kokku | 926 | 49 | 975 | 1367 | 71% | |
P2OO | õppeosakond | 4 | 4 | 4 | 100% | |
Versioonide arv kokku | 4984 | 304 | 5288 | 6699 | 79% |
Põim- ja veebiõppe õppeainetel oli 2024. aastal kokku 149 574 osalemiskorda, mis on 4552 võrra rohkem kui 2023. aastal (vt Tabel 3).
Tabel 3. Põim- või veebiõppe õppeainete versioonide arv 2010-2024
Aasta | Põim- või veebiõppe õppeainete versioonide arv | Põim- või veebiõppe õppeainete versioonide osakaal | Õppijate arv põim- või veebiõppe õppeainetel |
2010 | 526 | 6% | 14 013 |
2011 | 850 | 9% | 26 870 |
2012 | 1264 | 14% | 38 614 |
2013 | 1580 | 18% | 46 672 |
2014 | 1841 | 22% | 50 729 |
2015 | 2049 | 25% | 56 761 |
2016 | 2413 | 30% | 64 996 |
2017 | 2737 | 35% | 74 789 |
2018 | 3738 | 49% | 100 076 |
2019 | 4892 | 69% | 125 522 |
2020 | 5282 | 76% | 133 720 |
2021 | 5414 | 81% | 139 543 |
2022 | 5377 | 80% | 138 396 |
2023 | 5370 | 80% | 145 022 |
2024 | 5288 | 79% | 149 574 |
E-täiendusõpe
2024. aastal toimus ülikoolis täiendusõppena 630 põim- või veebiõppe koolitust, millel osales kokku 28 295 õppijat (64,1% kõigist täiendusõppeprogrammidel osalejatest). Veebiõppes toimus nendest 263 koolitust ehk 41,7%, kus osales 20 788 õppijat, mis moodustas 73,5% kõikidest põim- ja veebiõppes toimunud täiendusõppeprogrammidel osalenutest.
E-täienduskoolituskursuste toimumisest aastatel 2016-2024 annab ülevaate joonis 3.
Joonis 3. E-täienduskoolituskursuste ja neil osalejate arv 2016-2024
MOOC-ide väljatöötamine ja läbiviimine
2024. aasta jooksul valmis ülikoolis kaks uut MOOC-i:
- Democracy and Autocracy in the EU’s Eastern Neighbourhood (SVJS.TK.061) – maht 3 EAP, autorid Maili Vilson, Thomas Michael Linsenmaier, Stefano Braghiroli, Anna Beitane, Givi Gigitashvili, Catherine Helen Gibson, Katsiaryna Lozka, Natalia Kovyliaeva, David Ilmar Lepasaar Beecher, Sandra Charlotta Hagelin, Oleksii Kolesnykov, Shota Kakabadze, Claudiu Daniel Tufis (Johan Skytte poliitikauuringute instituut)
- Väärkohtlemise juhtumite äratundmine ja ohvrite toetamine tervishoius: suunis füsioterapeutidele (MVSF.TK.069) – maht 1 EAP, autorid Anastasiia Turusinova ja Logan Emily Carmichael (Johan Skytte poliitikauuringute instituut)
2024. aastal pakkus ülikool 18 MOOC-i, millel osales kokku 8098 õppijat ning lõpetas 2960 õppijat. 2024. aastal lõppenud MOOC-ide keskmine lõpetanute protsent oli 41,8%, mis on MOOC-ide kohta küll kõrge, kuid lõpetamise protsent on MOOC-ide pakkumise algusaastatega võrreldes langenud (vt tabel 4).
Tabel 4. MOOC-ide toimumine 2024. aastal
Pealkiri | Toimumise aeg | Registreerunute arv | Lõpetanutearv | Lõpetamise protsent |
LC-MS Method Validation | 21.11.2023 – 02.02.2024 | 1013 | 312 | 30,8% |
Geenid – müüdid ja tegelikkus | 22.01.2024 – 19.03.2024 | 262 | 155 | 59,2% |
Teadlikult tulevikku – minu karjääriplaan | 22.01.2024 – 22.03.2024 | 241 | 53 | 22,0% |
Auditing Water Issues | 29.01.2024 – 25.02.2024 | 502 | 299 | 59,6% |
Ravimitest maakeeli | 12.02.2024 – 25.03.2024 | 340 | 224 | 65,9% |
Greenfluencer: innovative green communication | 26.02.2024 – 22.04.2024 | 200 | 51 | 25,5% |
Estimation of Measurement Uncertainty in Chemical Analysis | 19.03.2024 – 02.05.2024 | 1047 | 398 | 38,0% |
Religioosne fundamentalism ja radikaalne poliitika | 01.04.2024 – 12.05.2024 | 204 | 65 | 31,9% |
Democracy and Autocracy in the EU’s Eastern Neighbourhood | 22.04.2024 – 26.05.2024 | 565 | 190 | 33,6% |
Abuse Recognition & Support in Healthcare: A Quick Guide for Physiotherapists | 29.04.2024 – 27.05.2024 | 114 | 72 | 63,2% |
Auditing the Sustainability of Infrastructure | 16.09.2024 – 11.10.2024 | 174 | 71 | 40,8% |
Remote sensing practical case studies based on Copernicus data | 20.09.2024 – 15.11.2024 | 22 | 22 | 78,6% |
Väärkohtlemise juhtumite äratundmine ja ohvrite toetamine tervishoius: suunis füsioterapeutidele | 30.09.2024 – 04.11.2024 | 169 | 142 | 84,0% |
Ravimitest maakeeli | 07.10.2024 – 22.11.2024 | 236 | 163 | 69,1% |
Sissevaade psühholoogiasse | 07.10.2024 – 08.12.2024 | 1474 | 525 | 35,6% |
Auditing Waste Management | 04.11.2024 – 01.12.2024 | 229 | 98 | 42,8% |
Democracy and Autocracy in the EU’s Eastern Neighbourhood | 04.11.2024 – 08.12.2024 | 277 | 120 | 43,3% |
LC-MS Method Validation | 26.11.2024 – 07.02.2025 | 1029 | ||
Kokku | 8098 | 2960 | 41,8* |
Videoloengud
Panopto
30. juunil 2024 lõppes varasem 5-aastane Panopto ülikooli serveris kasutamise litsents. Uue hanke tulemusena hankisime litsentsi Panopto kasutamiseks pilveteenuses ja kolisime oma varem salvestatud videod pilveteenusesse. Panopto pilveteenust kasutame aadressil https://ut.cloud.panopto.eu.
Ülikooli õppekomisjoni 12. septembri 2024. aasta otsusega on Panopto kohta kehtestatud järgmised videote säilitamise põhimõtted:
- videoid säilitatakse Panoptos alatiselt või senikaua, kuni nende autorid need kustutavad või annavad nõusoleku nende kustutamiseks;
- kustutatud videod pannakse prügikasti, kust on neid võimalik kolme kuu jooksul taastada, ja seejärel kustutatakse need lõplikult;
- videod, mida pole viimase 13 kuu jooksul kordagi vaadatud, arhiveeritakse;
- arhiveeritud videoid ei saa vaadata, kuid neid on Panoptosse sisse logitud kasutajatel (sh õppijatel) võimalik taastada ning hiljemalt 48 tunni pärast vaadata.
Panoptoga salvestati 2024. aasta jooksul neljas valdkonnas kokku 3528 videot, mis on 169 võrra vähem kui 2023. aastal ning mis jagunesid valdkondade kaupa järgnevalt:
- Sotsiaalteaduste valdkond – 1314
- Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond – 221
- Loodus- ja täppisteaduste valdkond – 1587
- Meditsiiniteaduste valdkond – 406
Kokku oli aasta lõpus Panopto pilveteenuses neljas valdkonnas kokku 32 666 videot.
Arhiveerime videoid kaks korda aastas semestri lõpus. 2024. aastal arhiveeriti 13 225 videot 10 973 salvestustunni ulatuses.
UTTV
TÜ videoportaalis (Tartu Ülikooli televisioon ehk UTTV, https://uttv.ee) oli 2024. aasta lõpu seisuga lisatud videoid valdkondade kaupa järgnevalt:
- Medicina – 384
- Humaniora – 1172
- Socialia – 1208
- Realia et naturalia – 2483
Kokku oli neljas valdkonnas 5247 videot, mis on 467 võrra rohkem kui 2023. aastal.
Kokku oli UTTV-s 2024. aasta lõpus kõikides kategooriates kokku 8651 avalikku videot. UTTV enimvaadatud videote nägemiseks tuleb siseneda UTTV videote kategooriasse ja sorteerida videod valiku Enimvaadatud eespool järgi.
Veebiseminaride kasutamine
Veebikonverentsi süsteem BigBlueButton ehk BBB
BigBlueButton on vabavaraline veebikonverentsi süsteem, mis on ühendatud Moodle’i õpikeskkonnaga. BBB kasutamiseks tuleb lisada Moodle’i kursuse avalehele tegevus BigBlueButtonBN. BBB ruumile saab lisada soovitud pealkirja ja kirjelduse, siduda selles ruumis toimuva sessiooni kalendri sissekandega, rühmadega ning seadistada sessiooni salvestamise.
Kuna salvestised asuvad eraldi serveris, siis saab nende linke levitada ka Moodle’i kursuse väliselt. Salvestiste nägemiseks ei pea olema Moodle’i kursusele sisse logitud, vaid salvestist näeb igaüks, kes teab vastavat veebiaadressi.
BBBd on võimalik kasutada ka otse TÜ kasutajakontoga sisenedes https://button.ut.ee aadressil, mitte ainult Moodle’i kursuse kaudu.
BBB vahend oli 2024. aasta lõpus kasutusel 2183 Moodle´i kursusel, mis on 58 kursuse võrra vähem kui 2023. aastal. Kokku oli Moodle’is 7257 BBB ruumi (ühel kursusel võib olla mitu ruumi), mis on 55 võrra vähem kui 2023. aastal.
2024. aasta jooksul salvestati BBB-s 1629 sessiooni (sh 1292 Moodle’i kaudu loodud BBB ruumides), mis on 274 võrra vähem kui 2023. aastal.
Moodle’i ja MS Teamsi liidestus
Alates 21. juulist 2020 on õppejõududel võimalik tellida oma Moodle’i kursuse liidestamine MS Teamsiga. Moodle’i kursuse liidestamist MS Teamsiga on mõtet tellida vaid tasemeõppeainete kursustele, kuna täiendusõppijatel puudub võimalus MS Teamsi kasutamiseks.
Moodle’i kursuse liidestamisel MS Teamsiga luuakse e-kursusele Teamsis töörühm, mille nimetus vastab Moodle’i kursuse nimetusele ning samuti luuakse MS Teamsi töörühmas e-kursuse rühmade jaoks kanalid.
2024. a. jooksul loodi 16 Moodle’i kursuse ja Teamsi liidestust ning liidestus on nüüd kokku 413 Moodle’i kursuse ja Teamsi vahel.
Zoom Meetings
2024. aastal oli ülikoolis võimalik kasutada ka Zoomi. Tartu Ülikoolil on haridusasutustele mõeldud Zoom Meetings litsents, mida saavad kasutada kõik, kellel on ülikooli e-posti aadress. Zoom Meetings ruumiga saavad liituda kuni 300 inimest. Ülikool omab lisaks Zoom Meetings litsentsidele kahte Zoom Webinar litsentsi kuni 500 kasutajale ja Zoom Events litsentsi kuni 1000 kasutajale.
Kuna Zoom ja Moodle on liidestatud, siis saab Moodle’i kursuselt luua Zoomi ruumi ja seadistada selle kasutamise. 2024. aasta lõpu seisuga oli Zoomi ruum lisatud 1563 Moodle’i kursusele, mis on 62 võrra rohkem kui 2023. aastal.
Sisupaketid ja veebilehestikud Sisu@UT-s
Sisu@UT vahend on mõeldud ülikooli teadus- ja õppetööga seotud temaatiliste sisupakettide, projektide ja konverentside veebilehestike ning portfooliote loomiseks.
Ülikool läks 2024. aasta aprillis OpenScholari tarkvara baasil arendatud Sisu@UT keskkonnalt üle WordPress Multisite kasutamisele ning pärast olemasolevate lehestike ülevaatamist ja ebavajalike või vananenud lehestike kustutamist alles jäänud 583 OpenScholari lehestikku kanti üle WordPress Multisite’i. WordPress Multisite keskkonnas on lehestikele loodud ülikooli stiiliraamatule vastav kujundusteema. Lehestikku päisesse on võimalik lisada kahes erinevas suuruses päisepilti.
2024. aasta lõpus oli Sisu@UT-s 355 avalikku (public and indexable) sisupaketti/veebilehestikku, mis on 24 võrra vähem kui 2023. aasta lõpus.
- Medicina – 42
- Humaniora – 52
- Socialia – 67
- Realia et naturalia – 74
- Varia – 120
Mahara e-portfooliote keskkond
Mahara on e-portfooliote keskkond, mis on mõeldud kasutamiseks õppijatele ning õppejõududele jt ülikooli töötajatele. Maharas saab luua lehti, pidada päevikut, luua elulookirjelduse, koondada lehed erinevate kollektsioonide alla, avaldada neid ning esitada hindamiseks. E-portfooliod võivad sisaldada teksti, pilte, audio- ja videoklippe ning muid materjale (nt dokumendifaile).
2017. aasta detsembris lisati Maharasse DigiCV moodul, kuhu saab importida andmed erinevatest infosüsteemidest nagu TÜ ÕIS ja personali andmebaas, ETIS. DigiCV-d on võimalik eksportida PDF-vormingus või lisada see Mahara lehele ning avaldada.
2024. aasta lõpus oli Maharas 8203 kasutajat, mis on 679 võrra rohkem kui 2023.aasta lõpus. Kasutajad on loonud Maharas kokku 27 018 lehte, mis on 3372 võrra rohkem kui 2023. aasta lõpus.
Küsitlused LimeSurvey keskkonnas
LimeSurvey on keskkond veebipõhiste küsimustike koostamiseks ja läbiviimiseks, mis asub aadressil https://survey.ut.ee. 2024. aastal oktoobris toimus LimeSurvey versiooniuuendus 5.6.9->5.6.12.
2024. aasta lõpus oli LimeSurveys 2466 kasutajat (223 võrra vähem kui 2023. aasta lõpus) ja 6106 küsitlust. 2024. aasta jooksul loodi 785 uut LimeSurvey küsitlust, mis on 299 võrra vähem kui 2023. aastal.
Kuna WordPress Multisite’is ei ole eraldi küsitluse rakendust, siis soovitame alates WordPress Multisite’ile üleminekust Sisu@UT lehestikega seoses kasutada samuti LimeSurvey küsitlusi (nt konverentside lehestike puhul osalejate registreerumiseks või abstract’ide esitamiseks).
Plagiaadituvastussüsteemi kasutamine
Ülikool on varasemalt kasutanud kirjalike tööde autentsuse kontrolliks Ouriginali plagiaadituvastussüsteemi, mille teenus lõpetati selle konsortsiumi liikmetele, sealhulgas Tartu Ülikoolile 2. novembril 2023.
Haridus- ja Teadusministeerium hankis uue plagiaadituvastussüsteemi ja uus teenusepakkuja on Plagiat.pl, kes pakub StrikePlagiarism plagiaadituvastussüsteemi. Kuna StrikePlagiarismi rakendamine võttis aega, sõlmis ministeerium ajutise kahekuulise lepingu Turnitini plagiaadituvastussüsteemi kasutamiseks. Turnitini oli võimalik kasutada 2024. aasta jaanuari lõpuni. Turnitini said ülikooli töötajad kasutada ainult Turnitini portaalis ja töid ei saanud kontrollimiseks saata Moodle’i kursuse ülesande, foorumi ega õpikoja kaudu.
2024. aasta veebruarist kasutab Tartu Ülikool Haridus- ja Teadusministeeriumi hangitud StrikePlagiarism plagiaadituvastussüsteemi, mida on võimalik kasutada Moodle’i ning StrikePlagiarismi veebipaneeli kaudu.
StrikePlagiarismi pluginat on võimalik kasutada Moodle’i kursuse ülesande, foorumi, õpikoja ja testi vahendites. StrikePlagiarismi saadetakse kontrollimiseks õppijate esitatud failid, veebitekstid ja testi esseeküsimuste vastused.
2024. aasta jooksul kontrolliti StrikePlagiarismiga 16 708 faili (võrdluseks varasemad aastad kui kasutati Ouriginali: 2023. a – 26 358; 2022. a – 38 166 faili; 2021. a – 40 275; 2020. a – 34 941 faili; 2019. a – 26 105 faili; 2018. a – 14 875 faili; 2017. a – 9308 faili; 2016. a – 736 faili).
Seega StrikePlagiarismi kasutuselevõtuga vähenes üliõpilastööde kontrollimine plagiaadi suhtes 2018. aasta tasemele.